Alle winkels van Media Markt worden in ons land voorzien van een smartbar. Klanten kunnen daar terecht voor hulp bij installaties, instellingen en technische problemen, zo laat de elektronicaketen woensdag weten.
Waar consumenten vroeger alleen voor een telefoon of televisie naar Media Markt gingen, mikt de retailer tegenwoordig nadrukkelijker op aanvullende diensten zoals abonnementen en reparaties. Media Markt wil namelijk een relatie met de klant opbouwen, zegt coo Dennis Hooijmans in het juninummer van RetailTrends. “Het verkopen van een product is een eenmalige transactie, maar wij willen voor een langere periode met klanten optrekken.”
Het businessmodel van Media Markt beweegt volgens hem steeds meer in de richting van een ‘lifetime-model’. De smartbar past daarbij, aangezien klanten er terecht kunnen voor onderhoud en updates, na de aanschaf van een elektronicaproduct.
Medewerkers van Media Markt staan achter de smartbar en helpen klanten ook telefonisch en vanuit huis. Ze kunnen onder meer laptops virusvrij maken, tablets instellen, oude foto’s of video’s digitaliseren en schermreparaties uitvoeren.
Reacties 0