V&D moet onder Roland Kahn een merk worden dat ‘de wereld van 2020 voor de consument van 2016’ is. Dat zei de koper van de merknaam bij Z in Zaken.
Wat Kahn en zijn mede-kopers Roland van Zetten en Jaco Scheffers concreet met het merk gaan doen, wilde hij niet kwijt. De naam roept nog veel emoties op, volgens Kahn. “De fundering is goed en als je de opbouw weer mooi restaureert, heb je iets prachtigs”, zo maakte hij de vergelijking met een oud grachtenpand.
Kahn wilde ook niet zeggen hoeveel er voor de V&D-merknamen betaald is. “Het is wat de gek ervoor geeft, en ik ben niet zo gek.” Er waren volgens hem ‘heel veel gegadigden’ voor de merkrechten.
V&D maakt in eerste instantie onder leiding van Ronald van Zetten een nieuwe start op het internet. Op termijn kan het merk weer terugkeren in het straatbeeld, stelde de voormalig HEMA-topman bij de bekendmaking. “We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken.”
Reacties 0