Jumbo wil over vijf jaar in iedere provincie een vestiging van zijn Foodmarkt-concept hebben. Dat zegt topman Frits van Eerd tegenover de Volkskrant.
De Veghelse supermarktketen is over vijf jaar online marktleider en gaat in die periode ook nog meer overnames doen, voorspelt Van Eerd verder. Op welke keten Jumbo zijn pijlen daarbij richt, weet hij nog niet. “Als wij een keten overnemen, doen we dat niet vanwege de formule, maar puur en alleen vanwege de locaties.” Van Eerd wil nog zo’n 250 nieuwe winkels openen.
De Jumbo-topman bevestigt verder dat de combinatie van Hudson’s Bay en La Place ‘waarschijnlijk een werkelijkheid’ zal worden. “Er is nog niets concreets afgesproken, maar de gesprekken zijn al in een vergevorderd stadium.” La Place zal ook zichtbaar worden in de supermarkten, zegt Van Eerd.
De vierde vestiging van Jumbo’s Foodmarkt moet in 2018 in Tilburg zijn deuren openen. Eerder werd het concept geïntroduceerd in Breda, Amsterdam en Veghel, waardoor tot nu toe twee provincies zijn aangedaan. Verder zijn er plannen om de Foodmarkt naar het Utrechtse winkelcentrum Leidsche Rijn te brengen.
Reacties 0