Wakker Dier is een campagne gestart tegen de ‘100% real chicken’-actie van fastfoodketen KFC. ‘Goedkope buckets volgepropt met plofkip’, stelt de dierenwelzijnsorganisatie.
Wakker Dier voert deze week actie op metrostations in Amsterdam en Rotterdam en heeft een tv-spot gelanceerd. KFC werd vorig jaar al uitgeroepen tot ‘Liegebeest van 2015’, een door Wakker Dier georganiseerde verkiezing waarbij consumenten stemmen op de retailer of het merk met het meest misleidende product of reclame op het gebied van dierenwelzijn.
De dierenwelzijnsorganisatie begon in 2012 met een grootschalige campagne tegen plofkip, waarbij vooral supermarktketens het doelwit waren. Albert Heijn, Jumbo en Lidl kondigden al aan plofkip uit de schappen te halen, en ook Coop ging recent overstag. “Alle grote supermarkten zijn inmiddels bezig of klaar met omschakelen naar een iets betere kip, maar op veel andere plekken wordt er nog volop plofkip verkocht”, stelt Wakker Dier.
Reacties 0