Jumbo is begonnen met de verkoop van producten van het merk La Place. Als eerste zijn de koffiebonen van de horecaformule toegevoegd aan het assortiment, laat de supermarktketen maandag weten.
De koffiebonen zijn in drie verschillende varianten verkrijgbaar, waarvan twee varianten in alle winkels liggen. De producten zijn ook online te bestellen. Later dit jaar zullen volgens Jumbo meer producten van La Place aan het assortiment worden toegevoegd.
Jumbo nam La Place begin dit jaar voor 48 miljoen euro over uit de failliete boedel van V&D. Er was volgens direct sprake van een goede klik, stelde cco Colette Cloosterman onlangs op het jaarcongres Trends & Transities in Retail. Bovendien is ze te spreken over de kruisbestuiving tussen de twee formules. “Er is meer toepasbaar bij Jumbo dan van tevoren gedacht. Ik zie veel potentie voor synergie.”
Wat de consument ervaart van de kruisbestuiving, kon Cloosterman destijds niet zeggen. “Daar gaan we dit jaar meer van zien.”
Reacties 0