Nespresso heeft onlangs in Den Bosch zijn veertiende boutique van ons land geopend. Het koffiemerk wil ‘in principe in elke middelgrote stad’ een winkel, laat algemeen directeur Mark Ruijgrok van Nespresso Nederland weten in Het Financieel Dagblad.
Nespresso is in twee jaar tijd gegroeid van vier naar veertien vestigingen. Hoeveel er uiteindelijk komen, kan Ruijgrok niet zeggen. “Maar vijftig lijkt me wel veel.”
“De combinatie boutique en online werkt”, verklaarde Ruijgrok begin dit jaar de fysieke opmars van het merk. Klanten die via meer dan een kanaal shoppen, besteden volgens hem extra. “Daarbij groeit de rol van de winkel: minder een distributiepunt, meer een experience center met innovatieve retailoplossingen.”
In de zoektocht naar een nieuwe boutique-locatie gaat Nespresso volgens hem terug naar ‘de onderbuik van het merk’. “Stel dat het merk kan spreken, zou hij zich op deze locatie thuis voelen? Zo kiezen we highstreet-locaties boven A-locaties, zoals de Kalverstraat.”
Nespresso heeft wereldwijd inmiddels 470 vestigingen. Jaarlijks komen er zo’n tien nieuwe bij. “En die winkels maken gewoon winst, net zo veel als onze andere verkoopkanalen”, aldus topman Jean-Marc Duvoisin.
Reacties 0