​‘Consument hoeft niet meer Amazon Dash Buttons’

​‘Consument hoeft niet meer Amazon Dash Buttons’

Amazon brengt dit jaar diverse varianten van zijn Dash Button op de markt. Maar de vraag is of de consument hier wel op zit te wachten, schrijft The Wall Street Journal.

De Dash Button stelt consumenten in staat om met één druk op de knop een bestelling via de populaire webshop te plaatsen. De knop was er in eerste instantie alleen met het Amazon-logo, die consumenten naar eigen wens konden instellen. Inmiddels krijgen steeds meer merken een eigen knop, die consumenten in staat stelt snel hun producten bij Amazon te bestellen.

Het aantal nieuwe merken met een knop nam de afgelopen periode enorm toe. Het idee achter de nieuwe lading koopknoppen komt volgens de krant met name bij retailers en merken vandaan, die graag een goede relatie met Amazon willen houden. Ze zien de Dash Button meer als marketinginstrument dan als verkoopkanaal.

De krant stelt dat de belangstelling vanuit de consument terugloopt. Ongeveer de helft van de consumenten die sinds maart 2015 een Dash Button heeft besteld gebruikt deze al niet meer, concludeert Slice Intelligence. Volgens het onderzoeksbureau, dat zijn cijfers baseert op aankoopbonnen die consumenten per e-mail ontvangen, gebruiken consumenten die de Dash Button nog wel inzetten deze gemiddeld slechts eens per twee maanden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!