Nivea heeft in Italië zijn vierde fysieke vestiging geopend. De nieuwste winkel van het huidverzorgingsmerk bevindt zich in de Valmontone Outlet nabij Rome.
De opening vond begin deze maand plaats en het direct gevolg van het succes van de outletwinkels in Bologna, Caserta en Novara. De winkel is ontworpen door architect Matteo Thun, die voor het design gebruik heeft gemaakt van het blauwwitte logo van Nivea.
Nivea komt uit de stal van de Duitse fabrikant Beiersdorf, die in eigen land ook al drie filialen van 'Nivea Haus' heeft geopend. Beiersdorf zag de vergelijkbare omzet van zijn grootste merk in het eerste kwartaal met 4,3 procent toenemen.
Merken proberen met brandstores onder meer de merkwaarde te versterken, de service te verhogen en innovatie te realiseren, zo bleek uit het meinummer van RetailTrends. Verder kunnen merken in hun eigen winkel meer transacties tegen hogere marges realiseren, nu er een schakel uit de keten is verdwenen, en vormen eigen retailactiviteiten een manier om consumenteninzichten te verkrijgen. Daarvoor zijn fabrikanten nu veelal afhankelijk van de data die ze via retailers ontvangen.
Bekijk de nieuwste winkel van Nivea op RetailWatching.
Reacties 0