Made.com timmert flink aan de weg. Na drie showrooms in zijn thuisland en één in hartje Amsterdam, is het nu de beurt aan Parijs. Daar werd vorige week de grootste showroom van allemaal geopend.
Made.com laat zich omschrijven als een ârevolutionair designmerkâ. De Britse etailer slaat margepakkers als agenten, importeurs en winkels over bij het aan de man brengen van tafels, stoelen en banken. Het cut-out-the-middlemanconcept biedt klanten de mogelijkheid om designmeubels tot zeventig procent onder de reguliere winkelprijs te kopen.
Fysiek en online vormen volgens Made.com een goede combinatie. Zo is de online conversie in Liverpool en Leeds met respectievelijk veertig en 43 procent gestegen, na het openen van fysieke showrooms. De gemiddelde orderwaarde in Soho, waar de flagshipstore van Made.com gevestigd is, is toegenomen van 270 naar 595 pond.
De showroom kweekt dan ook vooral vertrouwen bij de klant. Een bank van duizend euro is namelijk zeker online een flinke besteding, zei head of Benelux Damien Poelhekke vorig jaar in EtailTrends. âJe moet weten dat het geen troep is, dat de bank bevalt en dat het bedrijf transparant is.â
Made.com probeert de online ervaring naar zijn showrooms te brengen, onder meer door een interactieve omgeving te creëren. Het nadeel van fysieke locaties â dat niet alle producten getoond kunnen worden â wordt omzeild door bijvoorbeeld bepaalde producten digitaal te projecteren. Daarnaast werkt Made.com met NFC-tags op producten, die klanten met een tablet kunnen scannen voor meer informatie. âZo voegen bezoekers producten aan hun favorietenlijstje toe en wordt de connectie tussen offline en digitaal gemaaktâ, aldus Poelhekke.
De showroom in Parijs volgens Côté Maison 840 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen. Niet alles draait er om meubels: Made.com werkt samen met bloemist Ikebanart en Café Coutume.
Ronny De Vylder 29 sep, 12:22