Plus heeft over de eerste 26 weken van dit jaar ruim 1,1 miljard euro omzet geboekt. Dat is 4,3 procent meer dan een jaar eerder, meldt de supermarktketen donderdag.
Plus groeit harder dan de markt, die volgens cijfers van Nielsen over dezelfde periode een groei van 2,8 doormaakte. Het marktaandeel van Plus is daardoor opgelopen van 6,14 naar 6,23 procent. Eind mei werd het hoogste marktaandeel ooit behaald; de Angry Birds-spaarcampagne resulteerde in week 21 in een marktaandeel van 6,59 procent.
Plus zag zijn omzet vorig jaar al met 8,8 procent groeien, twee keer zo hard als de markt. Dit jaar wordt volgens algemeen directeur Jan Brouwer de commerciële koers aangescherpt, nieuwe stappen op e-commercegebied gezet en meer geïnvesteerd in de formule. “Na de mooie cijfers over 2015 mogen we na een halfjaar concluderen dat daardoor deze stijgende lijn zich ook in 2016 voortzet”, stelt hij.
De supermarktketen kwam onlangs met een eigen app en een nieuwe communicatiestrategie, waarin onder meer nadruk wordt gelegd op verantwoord eten. Daarnaast zijn zo’n tweehonderd van de ruim 260 supermarkten voorzien van een vernieuwde groente- en fruitafdeling.
Reacties 0