Nederlandse consumenten kunnen binnenkort hun kassabonnen direct digitaal opslaan. Hiervoor dienen zij over een Checq-account en de bijbehorende app te beschikken, vertelt oprichter Koen ter Avest tegenover Emerce.
De Nederlandse applicatie moet over een aantal maanden op de markt verschijnen, waarna het door retailers in gebruik kan worden genomen. Checq is een extra stap in het betaalproces. Gebruikers kunnen bij het afrekenen hun Checq-code laten scannen, waarna de aankoopbon door de caissière direct naar de digitale bewaaromgeving wordt geüpload. Deze omgeving is via de bijbehorende app te raadplegen, waardoor consumenten altijd toegang hebben tot hun aankoopgeschiedenis en daarmee hun garantiebewijzen.
Checq kan daarnaast door retailers worden geraadpleegd. Zij kunnen onder meer persoonsgebonden aanbiedingen versturen. Deze zijn gebaseerd op de aankoopgeschiedenis van de klant. Zo kunnen gebruikers die net een laptop hebben gekocht na verloop van tijd een aanbieding voor een beschermhoes ontvangen. Deze gegevens zijn alleen beschikbaar voor de klant en de betreffende retailer.
Reacties 0