Metro toont opnieuw twee gezichten in Nederland

Metro toont opnieuw twee gezichten in Nederland

Media Markt boekt steeds meer omzet in Nederland, waar Makro juist in een negatieve spiraal zit. Dat blijkt uit omzetgegevens over het derde kwartaal, die moederbedrijf Metro Group bekend heeft gemaakt.

De omzet van groothandelstak Metro Cash & Carry nam in het derde kwartaal met 4,5 procent af, al wordt die daling geheel veroorzaakt door wisselkoerseffecten. De vergelijkbare omzet steeg met 0,1 procent. In Nederland liep de vergelijkbare omzet net als de voorgaande kwartalen opnieuw terug. Hoe groot de daling bij Makro is, vertelt de retailer niet.

Media Markt zag de like-for-like verkopen in ons land juist toenemen, waar omringende landen een terugval noteerden. In het vorige kwartaal presteerde de Nederlandse organisatie al het beste van alle landen in West-Europa. De totale omzet van Media-Saturn groeide met anderhalf procent, waarbij de vergelijkbare omzet 1,2 procent toenam.

De omzet van Metro Group kwam in het derde kwartaal uit op 13,6 miljard euro, een daling van 2,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebit) liep terug van 175 miljoen naar min 36 miljoen euro. Dat heeft voornamelijk te maken met de herstructureringskosten voor zijn groothandelstak.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!