Het gefuseerde supermarktconcern Ahold Delhaize kiest voor een dubbel lidmaatschap van inkooporganisaties AMS en Coopernic. Eerder werd aangenomen dat het gecombineerde bedrijf zou kiezen voor alleen AMS, meldt Distrifood.
Ahold kocht tot nu toe in bij AMS, terwijl Delhaize sinds begin vorig jaar was aangesloten bij Coopernic. De keuze om bij beide allianties aangesloten te blijven betekent voor Delhaize een terugkeer bij AMS, waar het Belgische supermarktconcern in 2014 vertrok.
Ahold Delhaize zal via AMS zijn private labels inkopen. Bij de organisatie is ook onder meer het Britse Morrisons aangesloten. Coopernic wordt met Ahold Delhaize naar eigen zeggen de leidende inkooporganisatie in Europa. Het nieuwe concern is goed voor twintig miljard euro extra omzet, bovenop de 110 miljard die de tot nu toe aangesloten retailers jaarlijks maken.
Ahold Delhaize liet onlangs weten de komende weken met zijn honderd grootste leveranciers in gesprek te gaan. Het supermarktconcern gaat daar zijn gewicht in de schaal leggen om lagere prijzen te bedingen.
Reacties 0