Lidl zet in op big data

Lidl zet in op big data

Lidl stopt miljoenen in het realiseren van een moderne IT-architectuur. Dat schrijft het Duitse blad Lebensmittelzeitung. Het zou gaan om een investering van minimaal tien miljoen euro. Lidl heeft de investering bevestigd, maar maakt niet bekend om welk bedrag het gaat.

Met de investering wil Lidl big data inzetten om concurrentievoordeel te behalen en managementbeslissingen in real time te kunnen nemen of te automatiseren. Verkoopdata wordt gecombineerd met externe data om te zorgen voor een geoptimaliseerd assortiment die inspeelt op de klantbehoeften. Hierbij houdt de software onder meer rekening met stabiele factoren als feestdagen maar ook met constant veranderende factoren als het weer en berichtgeving op social media.

Ook Lidl Nederland zou profiteren van de investering. Het is een doorontwikkeling op de eerste stappen die Lidl heeft gezet met de opening van een webshop. Deze verkoopt vooralsnog alleen nonfood-artikelen, maar moet in de toekomst ook food-producten aanbieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!