De grootste spelers in m-commerce groeien dit jaar met ruim 53 procent. Hiermee komen zij uit op een omzet tot 220 miljard dollar. Deze cijfers komen naar voren in het ‘2017 Mobile 500’ rapport van Internet Retailer en zijn gebaseerd op de huidige ontwikkelingen bij de grootste online retailers.
Uit de cijfers van Internet Retailer blijkt dat m-commerce flink harder groeit dan de algemene online verkoop. In de Verenigde Staten groeit het verkoopvolume van m-commerce met 56,2 procent ten opzichte van een algemene groei van 14,6 procent. Consumenten doen hun aankopen steeds meer via hun tablet en smartphone.
De grootste webwinkels investeerden de afgelopen jaren in het opzetten en optimaliseren van mobiele verkoopkanalen. Dit verschilt per retailer of het alleen een mobiele site is, of een complete app. In sommige gevallen beschikken retailers zelfs over beide kanalen. Daarbij is het opvallen dat liefst zeventig procent van de app-installaties ontstaat doordat de klant in de app-store aan het zoeken is en niet via doorverwijzingen vanaf de webshop zelf.
Reacties 0