Het wegvallen van V&D is ‘een zegen’ voor Bruna. De omzet in schoolartikelen stijgt dit jaar met zestig procent, zegt directeur Fred Zeegers tegen NOS.
Bruna dook als eerste openlijk in op het gat dat V&D achter liet op het gebied van schoolspullen. Zo opende de retailer pop-upstores in Eindhoven en Utrecht, volledig gericht op schoolartikelen. "Wij zijn zeer tevreden over de resultaten, dus het gaan er volgend jaar zeker meer worden”, aldus Zeegers.
De Schoolcampus van V&D maakte jaarlijks zo’n achttien tot twintig miljoen euro omzet, stelt een anonieme oud-medewerker. Daarmee had de warenhuisketen volgens hem een marktaandeel van rond de vijftig procent.
Ook HEMA zet dit jaar sterker in op back to school. De retailer verwacht door het wegvallen van V&D de marktleiderspositie op het gebied van schrijfwaren over te nemen, zei director buying & merchandising hard goods & food Mischa Simons tegenover RetailWatching. Ook ketens als Action en Primera profiteren flink in deze productgroep.
Reacties 0