Spar geeft klanten die een A-merk kopen de komende drie weken gratis een vergelijkbaar huismerkartikel mee. Zij moeten in ruil daarvoor via een speciale website hun oordeel over het artikel van Spar geven.
De supermarktketen heeft voor elke week zes verschillende A-merken en bijbehorende eigen artikelen geselecteerd, waaronder ketchup van Heinz en wasmiddel van Robijn. Het gaat volgens commercieel directeur Susanne Kroon om een ludieke actie Spar wil op deze manier laten zien dat ‘kwaliteit echt niet duur hoeft te zijn’, stelt zij. “Ons huismerk is minstens zo goed en soms zelfs beter dan producten van andere merken.”
Consumenten kunnen op de website van de zogenoemde Voordeelweken laten weten welk van de twee producten hun voorkeur heeft. Op de website laat Spar ook de tussenstand van de populariteitswedstrijd zien.
Spar hield exact een jaar terug al eens een inruilweek, waarbij zijn klanten lege verpakkingen van A-merken konden omwisselen voor een huismerkartikel. Met die actie opende de supermarktketen naar eigen zeggen de aanval op A-merken en andere huismerken.
Reacties 0