A Little Lovely Company zal met zijn eigen filialen niet concurreren met de huidige afnemers. “We hebben een selectief verkoopbeleid gevoerd en weten precies in welke steden onze winkels gevestigd kunnen worden”, zegt mede-oprichter Judith de Ruijter in het Dagblad van het Noorden.
Het bedrijf ging in 2013 van start als groothandel in onder meer accessoires voor kinderkamers en telt inmiddels zo’n 2800 resellers wereldwijd. De omzet is gegroeid van zestigduizend euro in het eerste jaar naar tien miljoen euro dit jaar.
A Little Lovely Company wordt onder meer verkocht via Wehkamp, waarvoor volgens haar maandenlange onderhandelingen zijn gevoerd. Afnemers moeten direct betalen bij aflevering, omdat het geld door de productietijd ‘al lang genoeg onderweg is’, zegt De Ruijter. “We kunnen dan niet nog eens twee maanden op ons geld wachten.”
A Little Lovely Company heeft vorige week zijn eerste eigen winkel geopend in Groningen en eind dit jaar volgt er nog één in de stad. Het omvallen van grote winkelbedrijven biedt die ruimte, zegt de mede-oprichter. “Winkelcentra hebben behoefte aan beleving en daar past onze formule in. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we via de winkel ook een dubbele marge hebben, namelijk ook het deel dat we aan winkeliers geven.”
Reacties 0