Hoewel Keymusic minder klanten in zijn winkels ziet dan twee jaar geleden, wil de retailer zijn winkelbestand flink uitbreiden. “Iedere stad van meer dan honderdduizend inwoners heeft recht op een muziekzaak”, zegt ceo Franky Dedeyne op RetailWatching.
Keymusic heeft momenteel zes winkels in Nederland en twaalf in België, en ziet ruimte voor nog zeker tien winkels. Dat er minder klanten komen heeft volgens Dedeyne ook een voordeel. “Je hebt dan meer tijd per klant en kunt die daardoor soms tot een duurdere aankoop bewegen.” Bovendien moet Keymusic volgens de ceo dichter bij de klant zitten.
De instrumentenverkoper heeft vorig jaar naar eigen zeggen een van zijn beste jaren ooit in België gedraaid. In Nederland is Keymusic nog niet winstgevend, maar verwacht Dedeyne binnen twee jaar break-even te draaien. “Dat zal ook wel moeten, want anders klopt de investeerder op mijn deur.” Dedeyne, die Keymusic begin jaren negentig oprichtte, kocht de keten onlangs samen met Standard Investment terug van BMI Groep.
Op RetailWatching gaat Dedeyne uitgebreid in op het vertrouwen van Keymusic in fysieke retail.
Reacties 0