​De Fietser vergroot experience met beacons

​De Fietser vergroot experience met beacons

‘Fiets experience center’ De Fietser in Ede is uitgerust met vierhonderd beacons. Die moeten bezoekers begeleiden op hun route door het negenduizend vierkante meter tellende pand. Dat vertelt e-commercemanager Manon van Gasteren op RetailWatching.

Bezoekers kunnen een app van De Fietser downloaden, waarna de beacons hun smartphone kunnen herkennen. Ze kunnen onder meer hun favoriete fietsen aangeven, waarna ze die snel in het pand kunnen vinden. “De fietsen zelf beschikken over een klein bordje met specificaties, maar in de app kunnen ze nog meer informatie vinden. Verder heeft de app een hulpknop, waarmee ze om een expert kunnen vragen.”

Vanwege de omvang van het experience center is het volgens Van Gasteren onmogelijk om al het publiek bij de hand te nemen. Voor de oplossing werkt De Fietser samen met personalisatiespecialist Spheremall.

De Fietser komt uit de koker van Accell Group, het bedrijf achter merken als Batavus en Sparta. Alle merken hebben hun eigen wereld in de voormalige fabriekshal van kunstvezelbedrijf Enka. “Van loopfietsen voor kinderen tot luxe mountainbikes, ons assortiment is heel breed en divers”, aldus de e-commercemanager. “Door het stukje digitalisering is De Fietser bovendien meer dan een showroom en draait het echt om de experience.”

De Fietser is vooralsnog alleen voor dealers en andere genodigden geopend. Volgende maand gaan de deuren open voor consumenten. Bekijk ‘de grootste fietsbeleving van Nederland’ op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!