Albert Heijn stapt af van zijn ‘one-size-fits-all’-beleid wat betreft het aanbod van groente en fruit. Een groot deel van het assortiment wordt voortaan afgestemd op de lokale klantbehoeften, zegt manager agf Said Belhassan tegen Distrifood.
De supermarktketen is afgelopen week gestart met de grootschalige uitrol van de nieuwe aanpak, na een pilotfase bij zes winkels. Het lokaal afgestemde beleid is tot stand gekomen op basis van een grootschalig consumentenonderzoek. De komende tijd worden wekelijks veertig winkels omgebouwd, zodat de operatie begin volgend jaar is afgerond.
Bij de testwinkels was volgens Albert Heijn sprake van een ‘significante stijging’ van zowel omzet als verkoopvolumes. Zo’n dertig tot veertig procent van het versaanbod is in de nieuwe aanpak per locatie verschillend. Daarnaast worden in sommige winkels extra meters vrijgemaakt voor de groente- en fruitafdeling. “De agf-verkopen groeien door de gezondheidstrend en wij verwachten dat die zich de komende jaren blijft voortzetten”, aldus Belhassan.
Reacties 0