Plus heeft woensdag in Abcoude de opvolger van zijn Briljant-formule gepresenteerd. De nieuwe winkel zet in op blurring en vers voedsel.
In de nieuwe winkel worden vierhonderd nieuwe producten geïntroduceerd. Daarnaast worden op de afdeling ‘Makerij’ verschillende maaltijden ter plekke bereid. Onder meer pizza’s, sandwiches en vis worden ter plekke klaargemaakt.
Verder heeft Plus zijn communicatiestijl aangepast wat betreft de verschillende prijssegmenten. Voor alle prijsniveaus is een eigen ‘meubelfamilie’ ontwikkeld. De winkels zijn verder modulair opgebouwd, waardoor ondernemers de inrichting lokaal kunnen aanpassen. Wel begint iedere winkel met de versafdeling.
In het nieuwe concept is verder Selfpay geïntroduceerd, waarmee klanten zelf hun boodschappen kunnen afrekenen. Het nieuwe winkelconcept versterkt het onderscheidend vermogen van Plus, stelt algemeen directeur Jan Brouwer. “We verwachten dat deze formule zorgt voor een sterkere klantrelatie en omzetgroei.”
Reacties 0