​‘Wereldwinkel moet professioneler en beter’

​‘Wereldwinkel moet professioneler en beter’

De Nederlandse Wereldwinkels hebben moeite het hoofd boven water te houden. “Tijdens de feestdagen komen de klanten nog wel, maar we moeten ze ook in januari binnen zien te krijgen”, zegt voorzitter Hanneke de Jong van Wereldwinkels Nederland in het Algemeen Dagblad.

De Wereldwinkels moeten volgens De Jong vooral professioneler worden en een beter assortiment voeren. Als belangrijkste oorzaak noemt ze de concurrentie van supermarkten, die steeds meer fairtradeproducten verkopen. “Wat dat betreft is onze missie geslaagd, we wilden fairtrade beschikbaar maken.”

De Wereldwinkel heeft verder last van een oubollig imago, vult directeur Bert Jongsma van Fair Trade Original aan. “Met alleen oudere dames in de winkel trek je geen jonge kopers aan.” De commerciële concurrent WAAR, die de afgelopen jaren juist is gegroeid, slaagt daar volgens hem beter in.

In de afgelopen vier jaar sloten zo’n zeventig van de vierhonderd Wereldwinkel-vestigingen hun deuren. Bovendien gaan na de feestdagen de winkels in Huissen, Bladel, Warmenhuizen en ’t Harde op slot. De ondernemers van de vestigingen in onder meer Bergen op Zoom, Roosendaal, Breda en Nijmegen zeggen juist goede zaken te doen.

Reacties 1


Agnes Gabriels 13 okt, 00:47

Inderdaad probeer iets te vinden.Sculptuur van ijzer met paarden voor aan de muur.Al aantal keren in Oosterhout geweest,zijn altijd dicht. Zag het hangen maar de wereldwinkel is echt altijd dicht. De tijden op de site kloppen niet.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!