​Moederbedrijf Media Markt gaat Ceconomy heten

​Moederbedrijf Media Markt gaat Ceconomy heten

Metro Group heeft meer details gedeeld van zijn voorgenomen splitsing. De groothandel- en foodtak gaat ‘gewoon’ verder onder de naam Metro, terwijl de consumentenelektronicagroep Ceconomy gaat heten.

Metro Group maakte in maart bekend zichzelf op te willen splitsen in twee zelfstandige, beursgenoteerde bedrijven. Medio volgend jaar moet de splitsing worden afgerond, mits de aandeelhouders tijdens een algemene vergadering in februari de plannen goedkeuren. De families Haniel, Schmidt-Ruthenbeck en Beisheim, die samen goed zijn voor zo’n vijftig procent van de stemrechten, hebben hun goedkeuring al verleend.

Metro Group hoopt de twee groepen afzonderlijk beter te kunnen ontwikkelen en zo meer waarde voor de aandeelhouders te kunnen creëren. Het concern stelt dat er nauwelijks belangrijke synergiën zijn tussen de food- en elektronicatak.

De Nederlander Pieter Haas wordt de ceo van het toekomstige Ceconomy, dat een jaaromzet van 22 miljard euro genereert. Alle winkels zijn volgens hem volledig gedigitaliseerd en geïntegreerd in de multichannel strategie, waarmee het bedrijf klaar is voor de ‘in toenemende mate digitaliserende wereld’. “Ik ben ervan overtuigd dat onze beste jaren nog moeten komen”, aldus Haas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!