Perry Sport kiest ervoor om niet langer alle winkels volgens hetzelfde concept in te richten. “De traditionele retail waarin je alles op dezelfde manier doet, werkt niet meer”, stelt Bote Galema, sales & marketing director bij moederbedrijf Sports Unlimited Retail, op RetailWatching.
In de Kalverstraat bevindt zich het eerste filiaal waar de nieuwe aanpak te zien is. De helft van de bezoekers in Amsterdam is een toerist, weet Galema. Die groep wil volgens hem een andere beleving. “Een toeristisch product als Ajax krijgt nu veel meer ruimte”, aldus de directeur. Perry Sport bekijkt per winkel wat die locatie speciaal maakt. Zo komt de nadruk in Nijmegen vanwege de Vierdaagse meer te liggen op outdoor en adventure.
De Amsterdamse flagshipstore is verder ingedeeld op basis van gender. Voor veel retailers heel gebruikelijk, maar volgens Galema niet in de sport. “We hebben heel goed gekeken naar hoe fashionretailers dat doen.”
Bij binnenkomst in de flagshipstore komt de klant in de womenszone, met daarin running, training en lifestyle. De tweede etage is een complete mannenwereld met voetbal, running, lifestyle en training. Op de derde etage is plek voor outdoor, maar dan zonder groots opgezette kampeerspullen. “Wie gaat er nou naar de Kalverstraat om een tent te kopen?”, aldus Galema.
Lees meer over het nieuwe winkelconcept bij Perry Sport op RetailWatching.
Reacties 0