​Karwei leert vtwonen retailen

​Karwei leert vtwonen retailen

Karwei creëert als retailpartner van vtwonen een potentiële concurrent. “We steken veel van elkaar op, maar dat betekent ook dat wij hen leren retailen.” Dat zegt manager marketing en communicatie Laurens Miedema van de bouwmarktketen in het januarinummer van EtailTrends.

Ondanks de commerciële voordelen en ‘open samenwerking’ heerste er volgens Miedema aanvankelijk een licht gevoel van competitie. “Daar hebben we intern afspraken over gemaakt: in hoeverre leren wij het aapje klimmen?”, stelt hij.

Karwei werkt sinds 2014 met vtwonen samen. In het begin was de keten adverteerder en licentiehouder, maar sinds anderhalf jaar ook co-designer. Niet zozeer extra omzet, als wel branding is voor Karwei de belangrijkste drijfveer. “De activiteiten ondersteunen onze nieuwe profilering”, aldus Miedema. “Karwei is nu ‘het meisje onder de bouwmarkten’.”

Vtwonen en andere printtitels gaan juist retailen vanwege de extra omzet. Steeds meer media zien kansen in productverkoop in samenwerking met retailers. In het januarinummer van EtailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij de voors en tegens van deze partnerschappen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!