Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Forbes, Het Nieuwsblad, Fortune, The Wall Street Journal en The Telegraph.
Ja, ik wil
Een smsje sturen om iets te kopen, helemaal nieuw is het niet. Zo heb je bij Stefan’s Head genoeg aan de tekst ‘ik wil’. Bij Dirty Lemon kun je nu ook je gezondheidsdrankjes via de app bestellen.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2kaJwas
Feestje bij Makro
Makro vindt zichzelf niet alleen in ons land opnieuw uit. Ook bij onze zuiderburen gaan alle winkels op de schop. De drie grote pijlers zijn wonen, lekker eten en feesten!
Lees verder bij Het Nieuwsblad: http://bit.ly/2jbwny8.
Bloedbad
Een ‘retail bloodbath’ heet het inmiddels in de Verenigde Staten. De ooit zo populaire tienerketen Wet Seal is de volgende in de rij retailers die uit de winkelstraat verdwijnt. Het is niet gelukt om het tij te keren.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2jwO4qt.
Rustig vaarwater
Amazon wordt vaak genoemd als oorzaak van het retailbloedbad in de VS. De Amerikaanse etailer gaat ondertussen rustig door met zijn expansie. Opent Amazon geen fysieke winkels, dan duikt het bedrijf wel in de internationale zeevracht.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2jm0WMK.
Fikse fusie
Tesco duikt het bed in met groothandel Booker. Tesco legt liefst 4,4 miljard euro neer om ‘het grootste foodbedrijf van het Verenigd Koninkrijk’ te creëren. Als de concurrentiewaakhond dat maar goedvindt.
Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/2jm1Jxi.
Reacties 0