​Vtwonen experimenteert met shoppable VR-omgeving

​Vtwonen experimenteert met shoppable VR-omgeving

Vtwonen werkt samen met een Rotterdamse startup aan interactieve virtuele tours. Consumenten kunnen de producten in die virtuele wereld direct aanschaffen op de website.

De virtuele tours worden opgezet in samenwerking met 360Fabriek, dat gespecialiseerd is in ‘consumer ready’ VR-oplossingen. De 360 graden-werelden zijn gebaseerd op evenementen en make-overs van het woonplatform.

De virtuele werelden lijken volgens de initiatiefnemers ‘op Google Streetview, maar dan mooier en gebruiksvriendelijk’. Consumenten zien direct waar de producten vandaan komen en waar ze te koop zijn.

Omdat de virtuele tours via de browser te bezoeken zijn, is er geen app nodig. Ook een VR-bril is niet noodzakelijk, maar dat betekent volgens medeoprichter Jan Verwoerd van 360Fabriek niet dat het geen virtual reality is. Het is in zijn ogen een opstap naar een echte virtual reality-omgeving, door gebruik te maken van technieken die al goed toepasbaar zijn voor de massa. “Dat wil zeggen interactieve 360 graden-media met de optie om de omgeving in VR te ervaren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!