Albert Heijn gaat tv maken. Onder de naam Appie Today heeft de supermarktketen vandaag een interactieve zender gelanceerd. Albert Heijn hoopt met onder meer dagelijkse shows, reportages en series over eten de jongere consument ‘op een vernieuwde manier’ te bereiken.
De programma’s worden gemaakt voor en door klanten en medewerkers en moet volgens directeur Wouter Kolk op een ‘leuke en informatieve manier’ bijvoorbeeld een kijkje achter de schermen geven en duidelijkheid verschaffen over suiker. Hij ziet het medialandschap in ons land fragmenteren. “Mediaconsumenten zijn steeds selectiever in hun zoektocht naar een verhaal waarin zij zich thuisvoelen. Wij geloven dat wij als Albert Heijn dat bieden met Appie Today.”
De ‘social zender’ bestaat uit programma’s als Food for Thought, Het Prikbord en Bakkie Today. In het laatstgenoemde programma wordt gesproken met klanten aan de koffietafel in een supermarkt van Albert Heijn. Hen wordt een stelling voorgelegd uit het nieuws van de dag.
Een andere aflevering die vandaag voor het eerst online staat is ‘Robin zoekt het uit’, waarin een medewerker van de klantenservice voor een klant gaat uitzoeken waarom AH Basis toiletpapier niet meer in de winkel te vinden is.
Veruit het populairste programma wordt gemaakt door vakkenvuller Sjoerd. In de nieuwste aflevering krijgt hij schaatsles van Olympisch kampioen Annette Gerritsen. De video gaat inmiddels richting de vierhonderdduizend views, en dat is voor Sjoerd niet eens een unicum.
Reacties 0