Zowel de in- als verkoop bij Le Comptoir Général in Parijs is een soort schatgraven. De producten komen van verschillende Franse markten en handelaren, verkopers van over de hele wereld en plekken die geheim blijven. Dat vertelt partner Céline Degrave bij eigenaar Walt Group in het februarinummer van RetailTrends.
Le Comptoir Général is een smeltkroes van culturen, bijzondere fenomenen en ontmoetingsplaats voor liefhebbers van exotica. Bijna alles in de ruimte is te koop. “De producten sluiten aan bij de bestemmingen en culturen die we op dat moment promoten”, aldus Degrave. In 2016 waren dat de Caribische eilanden, in 2017 is dat met het thema ‘onderweg’ naar een exotische plek’ een stuk breder.
Le Comptoir Général omschrijft zichzelf als ‘een continue reis naar de meest exotische bestemmingen’, met als doel allerlei soorten mensen bijeen te brengen rond de gedeelde interesses plezier en exotisme. Het concept past volgens Degrave ‘zonder twijfel’ in andere grote steden. “We zouden het zelfs wereldwijd kunnen uitrollen. Maar daar kunnen we nog geen concrete plannen voor onthullen.”
In het februarinummer van RetailTrends staat een uitgebreid verhaal over de ‘tempel van exotica’ uit Parijs, dat door het kritische magazine Streetpress als ‘boboland’ is bestempeld. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0