Tuincentrumketen GroenRijk gaat komend najaar van start met een binnenstadsformule. De franchiseformule speelt daarmee in op de groeiende populariteit van stadstuinwinkels, zegt formulemanager Paula Kruit tegen Shopper Marketing Update.
Het stadsconcept wordt ‘een soort GroenRijk-variant’, maar met een aangepast assortiment, meer toegespitst op het wonen in de stad. “Als het meezit openen we niet één locatie, maar meerdere stadsvestigingen tegelijkertijd”, aldus Kruit. De retailer heeft zo’n dertig vestigingen verspreid over het land.
Ook retailers als Gamma, Praxis en IKEA zetten in op stadswinkels. Intratuin-directeur Peter Paul Kleinbussink zei eind vorig jaar nog op RetailWatching dat zo’n concept ‘wat moeilijk’ is. Hij wees erop dat planten licht, lucht en water nodig hebben en dat je ze bovendien niet kunt opstapelen. “Ik zeg niet dat we het niet gaan doen, maar er zitten nog haken en ogen aan.”
Reacties 0