​PostNL versnelt transformatie naar e-commercebedrijf

​PostNL versnelt transformatie naar e-commercebedrijf

De pakket- en crossborderactiviteiten van PostNL groeien de komende jaren sneller dan eerder verwacht. Daarom wordt de komende jaren extra geïnvesteerd in de pakketafdeling, zo stelt het bedrijf bij de bekendmaking van zijn jaarcijfers.

PostNL beleefde naar eigen zeggen een nieuw record in het aantal pakketbezorgingen in het piekseizoen. Het bedrijf wil onder meer investeren in de uitbreiding van zijn diensten op het vlak van pakketbezorging, en daarmee ‘het toonaangevende logistieke e-commercebedrijf in de Benelux’ worden. Een snellere transformatie op het vlak van e-commerce moet tot een bedrijfsresultaat tussen de 310 en 380 miljoen euro in 2020 leiden, waar eerder werd uitgegaan van 285 tot 355 miljoen.

PostNL maakte vorige week al bekend zijn foodbezorging uit te breiden, door zeven dagen in de week te gaan bezorgen. Ook startte het post- en pakketconcern vorig jaar met de uitrol van zijn pakketpunten nieuwe stijl, waarbij meer nadruk op dienstverlening ligt.

Door de transformatie verdwijnen tot 2020 zo’n vijf- tot zeshonderd banen per jaar bij de postdivisie. Daarbij vinden volgens ceo Herna Verhagen weinig gedwongen ontslagen plaats, door natuurlijk verloop en herplaatsingen. Bovendien komen er bij de pakketafdeling zo’n zestienhonderd banen bij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!