Onlinejuwelier Brandfield mikt op fysieke winkels

Brandfield heeft afgelopen weekend in de Amsterdamse Negen Straatjes zijn tweede vestiging geopend. De webwinkel wil actiever worden op de fysieke markt, zegt algemeen directeur Jacco Tas.

De juweliersmarkt is traditioneel en kent nog weinig omnichannelspelers, zegt Tas. Veel consumenten vinden het volgens hem vervelend dat producten in afgesloten kasten zijn tentoongesteld. “Hierdoor is de drempel om het product te proberen hoger en het winkelplezier kleiner.” In de Brandfield-winkel kunnen klanten zonder hulp van personeel producten passen.

Brandfield had eerder al een winkel in Groningen. De retailer wil naar eigen zeggen alles om ‘je outfit mee af te stijlen’ bij elkaar brengen. Zo verkoopt Brandfield ook tassen, portemonnees en zonnebrillen.

Eerder al wilde Reclaimed Jewels de traditionele juweliersmarkt openbreken. De RetailRookie heeft inmiddels twee winkels, en werkt eveneens met open schappen om sieraden zoveel mogelijk aanraakbaar te maken. Het concept komt uit de koker van Goudwisselkantoor en hoopt uiteindelijk dertig tot vijftig winkels op A1-locaties te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!