​Nederlands softwarebedrijf test kassaloze supermarkt

​Nederlands softwarebedrijf test kassaloze supermarkt

Rambus Payments heeft een systeem ontwikkeld waarbij aankopen bij het verlaten van de winkel automatisch worden afgeschreven. Nog dit jaar wordt het systeem in een buitenlandse supermarkt getest, stelt directeur André Stoorvogel van het Rotterdamse softwarebedrijf in het Algemeen Dagblad.

Klanten kunnen al winkelend de telefoon langs de streepjescode halen, waarbij ze via notificaties worden geattendeerd op speciale kortingsacties. Bij het passeren van de schuifdeuren worden de aankopen automatisch afgerekend en krijgen ze bijvoorbeeld ook spaarpunten direct toegekend. Dit pinloos betalen kan volgens Stoorvogel met de telefoon, maar ‘net zo goed met een Google Glass of Apple Watch’.

Rambus is volgens hem druk in gesprek met Nederlandse supermarkten. Albert Heijn liet eerder al weten zich een voorbeeld te zien nemen aan de kassaloze supermarkt, die onlangs door Amazon in Seattle is geïntroduceerd. “Helemaal automatisch registeren en betalen is de toekomst”, aldus een woordvoerder.

Albert Heijn ervaart volgens haar nog wel wat uitdagingen, zoals bij verse producten die niet verpakt zijn. Dat is volgens Stoorvogel op te lossen door sensoren de handelingen van klanten in de gaten te laten houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!