H&M opent later dit jaar in Londen de eerste winkel onder de naam Arket. Ook komen er op korte termijn vestigingen in Brussel, Kopenhagen en München, zo laat de Zweedse modeketen donderdag weten.
Het nieuwe merk, dat Zweeds is voor ‘vel papier’, wordt aan het begin van de herfst geïntroduceerd. Arket wordt het achtste merk van H&M, dat de afgelopen jaren al COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday en H&M Home introduceerde. Het laatstgenoemde merk heeft nu nog geen eigen winkels, maar daar komt volgend jaar verandering in.
Arket wordt volgens H&M een moderne retailer, met ‘essentiële producten’ voor mannen, vrouwen en kinderen. Ook wordt er een home-collectie onder de nieuwe merknaam geïntroduceerd. Sommige winkels worden uitgerust met een caféconcept op basis van de nieuwe Noordse keuken.
H&M maakte donderdag ook de cijfers over zijn eerste drie maanden van dit jaar bekend. De omzet van het concern is met zeven procent toegenomen naar omgerekend 5,7 miljard euro, terwijl de winst iets terugliep tot 257 miljoen euro. De winstdaling is het gevolg van een relatief kleine omzetgroei als gevolg van hogere afprijzingen.
Reacties 0