Intratuin waagt vanaf medio juli een tweede poging met een webshop. De tuincentrumketen start met de onlineverkoop van hardwaren en gaat daarna experimenteren met ‘groen’. Dat heeft ceo Peter Paul Kleinbussink laten weten op het congres What’s Going on in Retailing?!.
Intratuin ging in 2012 ‘offline’, omdat de retailer volgens Kleinbussink nog niet klaar was voor onlineverkoop. De focus lag de afgelopen jaren op het ‘actualiseren’ van de fysieke winkel. Die blijft ook na het heropenen van de webshop centraal staan, vertelt hij. “We zullen nooit een Coolblue of fonQ worden, zoals de kwaliteit van hun winkels anders zal zijn dan die van een fysieke retailer.”
De webwinkel komt vooral in dienst te staan van de fysieke vestigingen, waarvan Intratuin er 52 in ons land telt. Online orders worden over die winkels verdeeld op basis van de beschikbaarheid van de voorraad en de locatie van de klant. De klant kan er straks voor kiezen om de bestellingen af te halen, of thuis te laten bezorgen.
Het is volgens Kleinbussink een spannende stap om naast de ‘makkelijke producten’ ook het groene assortiment online te verkopen, met het oog op de vers- en houdbaarheid. Ook wijst hij op de lage prijs van artikelen, zoals violen voor nog geen twee euro. Die zijn lastig te verzenden zonder dat het Intratuin veel geld kost. “Daarom kan de klant straks gebruikmaken van click & collect”, aldus Kleinbussink.
Reacties 0