Designer Outlet Roermond kan nog met drieduizend vierkante meter groeien totdat de grenzen van het bestemmingsplan zijn bereikt. Ook daarna verwacht het outletcentrum nog hogere bezoekersaantallen te kunnen trekken, zegt general manager Marc Bauwens van eigenaar McArthur Glen in Het Financieele Dagblad.
De vierde uitbreidingsfase van de outlet is deze week officieel geopend. Daarbij zijn vijftig nieuwe winkels geopend, goed voor 11.500 vierkante meter. Het totaal komt nu op 46.700 vierkante meter. Dat de grenzen van de fysieke uitbreiding in zicht komen is volgens Bauwens geen probleem. “Vooral op de weekdagen kunnen we nog veel meer mensen kwijt.” Hij vestigt zijn hoop daarbij op het dichtbevolkte Ruhrgebied. “In Noordrijn-Westfalen wonen achttien miljoen mensen, een enorm potentieel voor ons.”
Naast nieuwe winkels openden horecagelegenheden als Starbucks en The Burger Federation hun deuren in Designer Outlet. “Onze horeca wordt steeds hoogwaardiger en dat is essentieel voor onze aantrekkingskracht”, aldus Bauwens. De Roermondse outlet hoopt het bezoekersaantal te verhogen van zes naar 7,5 miljoen mensen per jaar.
Reacties 0