Karwei heeft vorige week stylingadvies gegeven via Instagram. De bouwmarktketen koos dertien gebruikers uit die een digitale make-over kregen voor hun tuin of balkon.
Instagram-gebruikers konden meedoen aan de zogenoemde InstaSketch-campagne door een foto te plaatsten met de hashtags #WegMetSaaieTuinen en #InspireerMijnKarwei. Elke winnaar kreeg een schets toegestuurd met bijbehorende blogpost met informatie over de gebruikte artikelen en materialen. Op die manier hoopte de retailer ook gebruikers die buiten de boot vielen te inspireren.
Karwei biedt naar eigen zeggen al wooninspiratie via de website en social media. De Instagram-campagne is volgens manager online marketing Laura van Riggelen opgezet om mensen ook digitaal persoonlijke inspiratie om maat te bieden. “Een innovatieve manier om als eerste Nederlandse retailer interieuradvies op afstand te geven”, stelt zij.
Karwei profileert zich al langer als ‘decoratieve bouwmarkt’ die meer vrouwelijke consumenten wil trekken. Vorig jaar werd nog een nieuw winkelconcept gelanceerd waarmee nog nadrukkelijker op de jonge, vrouwelijke consument wordt ingezet.
Reacties 0