De week in vier eyeopeners

De week in vier eyeopeners

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier eyeopeners.

Koeriers over de Britse winkelverslaving: ‘Klanten geven nergens om zolang het goedkoop is’
Consumenten kopen steeds meer online, en vooral in Groot-Brittannië is de populariteit groeiende. De bezorgers moeten het echter doen met lage lonen en weinig werkzekerheid. Is het tijd dat consumenten de ware kosten van ‘gratis’ bezorging onder ogen komen?

Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2rrL2pV.

Wat Amazons nieuwe boekenwinkel kwakkelende retailers kan leren
Amazon maakt de traditionele retail kapot. Althans, dat is het verwijt waar de Amerikaanse etailer vaak mee wordt geconfronteerd. Toen bekend werd dat Amazon ook nog eens fysieke winkels opende, waren de poppen helemaal aan het dansen. Maar kwakkelende retailers kunnen ook hun voordelen halen uit de boekenwinkels van Amazon.

Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2rMAmFo.

Wanneer ‘Made in China’ staat voor duurzaam, ethisch en deskundig
China heeft niet bij iedereen een goede naam als het gaat om productkwaliteit. Het land wordt vaak geassocieerd met namaak, slechte kwaliteit of beroerde arbeidsomstandigheden. Een golf aan fashionstartups probeert daar verandering in te brengen, door alleen zaken te doen met Chinese fabrieken die hun medewerkers goed behandelen en alleen het beste van het beste produceren.

Lees verder bij Fast Company: http://bit.ly/2qJCmOr.

Grote zakenbank verwacht dat 25 procent van de Amerikaanse malls in 2022 dicht is
Dat het lang niet altijd goed gaat met winkelcentra in de Verenigde Staten, dat wisten we inmiddels wel. Het land staat vol met malls, die op hun beurt vol staan van de leegstand. Alleen deze week nam RadioShack al afscheid van duizend winkels en kondigde Michael Kors aan honderd tot 125 vestigingen te sluiten. De enorme rij aan winkelsluitingen en de opkomst van e-commerce en discountketens zorgt er volgens Credit Suisse voor dat een op de vier malls in 2022 is verdwenen.

Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2qNROEv.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!