De week in vijf quotes

De week in vijf quotes

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf quotes.

“We concurreren met technologie, maar winnen met mensen”
Terwijl het aantal banen in retail fors daalt en de voortschrijdende technologie die trend de komende jaren naar verwachting doorzet, wil Walmart daar niet in mee. Ceo Doug McMillon liet tijdens de 47ste jaarlijkse aandeelhoudersvergadering weten dat de strategie van de retailer ‘geleid zal worden door mensen en ondersteund door technologie’ > http://bit.ly/2s3iJR7.

“Technologie is een kans om een ervaring te verbeteren, maar lost geen problemen op”
Ook IKEA ziet technologie niet als de heilige graal, hoewel de meubelretailer er op allerlei manieren mee experimenteert. Maar het idee dat technologische snufjes ter vervanging van de bestaande ervaringen in de fysieke winkels komen, verwerpt country manager Verenigd Koninkrijk Gillian Drakeford. “Het voegt iets toe aan iets wat je al deed” > http://bit.ly/2rI5moT. 

“Fysieke retail is niet dood, alleen kapot”
E-commerce, fysieke winkels, wie wint de strijd? Een eeuwigdurend vraagstuk, zo lijkt het. Volgens oprichter Alana Branston van startup Bulletin zit het wat anders in elkaar. Zij ziet een toekomst voor zich waarin het straatbeeld alleen nog pop-up stores kent, die voortkomen uit webwinkels. De lange huurcontracten van ‘gedateerde’ retailers zijn volgens haar het probleem, niet het fysieke aspect van retail op zich > http://bit.ly/2rcCykw. 

“Als de boot uiteindelijk zinkt, pompen ze hem weer op tot een kleinere boot, totdat er uiteindelijk niets meer over is”
Van voormalig topman Mark Cohen van Sears Canada weinig lovende woorden over het huidige beleid van zijn voormalige werkgever. Volgens hem kijken we naar een ‘kronkelende, eindeloze weg naar de liquidatie van Sears’. Ceo Eddie Lampert is volgens hem bezig ‘alles van het schip af te gooien zodat het niet zinkt’, terwijl hij geen strategie heeft om de warenhuisketen weer winstgevend te maken > http://bit.ly/2rI8IYO.

“De toekomst van retail is zonnig”
Dat Lululemon maar liefst veertig van zijn 55 Ivivva-winkels sluit, heeft volgens topman Laurent Potdevin niets te maken met het huidige retaillandschap. Hij ziet in het merk alleen geen ‘one billion dollar’-markt zoals in andere delen van het bedrijf. In totaal opende Lulemon in het afgelopen jaar juist veertig nieuwe winkels. “Fysieke retail in de toekomst is anders dan hoe het nu is, het moet evolueren” > http://for.tn/2r8KAzN.   

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!