‘Beursgang beste optie voor HEMA’

‘Beursgang beste optie voor HEMA’

Het sentiment dat vrijkomt bij een beursgang van HEMA maakt het marketingtechnisch het aantrekkelijkste toekomstscenario. “HEMA wordt dan weer echt Nederlands, dat zou een enorme PR-waarde genereren”, zegt retailexpert Rupert Parker Brady tegenover RetailTrends

Iedereen die ‘iets met HEMA heeft’ zou volgens Parker Brady een potentiële aandeelhouder kunnen zijn. “Dat zijn dus miljoenen Nederlanders.” Ook de overheid zou mogelijk een aandeel in de winkelketen willen nemen, aangezien HEMA een van de belangrijkste werkgevers van Nederland is. Volgens een peiling van De Financiële Telegraaf zou er weinig interesse zijn voor een beursgang van HEMA.

Ook een verkoop aan een andere retailer behoort tot de mogelijkheden. “Ik weet zeker dat Jumbo benaderd wordt en ernaar gaat kijken”, zegt Parker Brady. Wel denkt hij dat HEMA, met zijn veel grotere aantal winkels, Jumbo ‘boven de pet gaat’. Ook Apax, het moederbedrijf van Wehkamp, noemt hij als optie. “Een webwarenhuis als Wehkamp combineren met HEMA zou veel efficiencyvoordelen kunnen opleveren.”

Ceo Tjeerd Jegen liet eerder weten dat hij een beursgang ‘heel mooi’ zou vinden. De Financiële Telegraaf schreef dit weekend dat Lion Capital bezig is een verkoop van HEMA voor te bereiden. Zowel de Britse eigenaar als de retailer onthouden zich van commentaar. 
 

Reacties 1


Machiel R 13 jun, 13:49

Wat een onzin. Denkt Parker Brady werkelijk dat Nederlanders hun zuur verdiende centjes in een bedrijf/sector steken waar de een na de ander omvalt of dikke rode cijfers noteren.
De familie van Eerd heeft duidelijk laten zien nuchter en niet roekeloos te zijn door niet over de grens te gaan met Jumbo. Zullen ze dan in een vehikel als Hema stappen, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Enige zinnige aan deze uitspraken van Rupert is de samenwerking Hema/Apex.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!