Jan Linders overweegt een horeca-afdeling met zitgedeelte aan zijn winkels toe te voegen. De supermarktketen wil hiermee meer inzetten op ‘eetmomenten’, zegt algemeen directeur Leo Linders tegen Levensmiddelenkrant.
Onder eetmomenten verstaat Jan Linders onder meer ‘het koffiemoment’ en ‘het vieruurtje’. Klanten moeten in de winkels bijvoorbeeld kunnen zitten om een stuk vlaai met een kop koffie te nemen. Of ook het ontbijt tot de momenten behoort, weet Linders nog niet. “Avondmaaltijden zijn in ieder geval nog een stap te ver.”
Jan Linders focust zich sinds de uitrol van de nieuwe formule in 2015 al meer op vers voedsel. Zo zijn er afdelingen met zelfgemaakte pizza’s en broodjes. “We hebben daarmee een antwoord geformuleerd op het blurringvraagstuk”, zei commercieel directeur Chantal de Rijk eerder dit jaar tegenover RetailTrends.
Jan Linders boekte vorig jaar een omzet van 392 miljoen euro, 5,4 procent meer dan een jaar eerder. Ook groeide de winst (ebit) van 8,2 tot negen miljoen.
Reacties 0