‘Moslims missen Suikerfeest-assortiment bij supermarkten’

‘Moslims missen Suikerfeest-assortiment bij supermarkten’

Turkse en Marokkaanse Nederlanders geven tijdens de ramadan en het Suikerfeest ruim veertig procent meer uit aan boodschappen. Het aanbod van reguliere supermarkten volstaat volgens 52 procent van hen niet om in de behoefte te voorzien, blijkt uit onderzoek van Motivaction onder ruim zesduizend respondenten.

Vooral etnische supermarkten profiteren van het Suikerfeest. Moslims geven gemiddeld ruim 55 euro extra uit aan eten en drinken. Verder besteden zij veel aan kleding en cadeaus. De afgelopen vijf jaar werd per keer gemiddeld ruim 95 euro aan kleding en 73 euro aan cadeaus besteed. Dat bedrag laat door de jaren heen geen duidelijke stijging of daling zien.

Supermarkten zouden volgens Motivaction meer promoties moeten geven op onder meer sappen en drinkyoghurts, producten die veel verkocht worden tijdens de Ramadan. Kledingwinkels kunnen volgens de onderzoekers op het Suikerfeest inspelen door extra feestkleding aan te bieden. Het Suikerfeest begint komende zondagavond en duurt tot en met dinsdag. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!