Jumbo richt pijlen op zorgsector

Jumbo richt pijlen op zorgsector

Jumbo is een samenwerking aangegaan met Intrakoop, de grootste inkoopcoöperatie in de zorg. Hierdoor kunnen de zeshonderd aangesloten zorginstellingen wekelijks boodschappen inkopen via de webshop van de supermarktketen.

Zorgmedewerkers kunnen volgens Jumbo in een gepersonaliseerde onlineomgeving hun boodschappen bestellen, waarbij de Intrakoop-leden van ledenvoordeel profiteren. De boodschappen worden vanuit de lokale winkel door een medewerker tot in de keuken bezorgd op een moment dat het de instelling uitkomt. De retailer streeft naar een vaste bezorger per Intrakoop-lid.

Jumbo gaat de komende tijd ook een specifiek op de zorg gericht assortiment ontwikkelen, zegt directeur online Roy van Keulen. Daar horen onder meer medische producten en professionele schoonmaakproducten bij. “Zo willen we onze positie in deze sector verder versterken.”

Vorige week maakte Albert Heijn al bekend een specifiek assortiment van 250 producten voor zakelijke klanten aan zijn webshop toe te voegen. Ook de Zaanse supermarktketen heeft zorginstellingen als klanten, evenals bijvoorbeeld mkb-bedrijven en kinderdagverblijven.

RetailTrends