Media Markt is in België de samenwerking aangegaan met bezorgstartup Parcify. Daardoor kunnen klanten van de elektronicaketen zelf kiezen waar en wanneer hun bestelling wordt geleverd.
Parcify levert bestellingen op basis van geolocatie. Consumenten kunnen, elke dag tussen acht uur ’s ochtends en middernacht, een tijdslot van twee uur kiezen. Doordat bezorgers van Parcify het gps-signaal van hun smartphone gebruiken, kunnen consumenten zelf bepalen waar ze zich bevinden op het moment van de levering. De standaardprijs bedraagt 7,99 euro, maar in de eerste maanden na de lancering geldt een tarief van 1,99 euro.
Media Markt zegt met de gepersonaliseerde leveringsdienst te voldoen aan de vraag van de klant. “Uit verschillende studies blijkt dat het gebrek aan flexibiliteit bij leveringen een bron van frustratie is voor vele online shoppers in België”, legt aldus managing director e-commerce Philippe Depautex van Media Markt België.
Parcify is momenteel alleen beschikbaar in Brussel, Antwerpen en Gent, maar wordt binnenkort naar andere grote steden in België uitgerold. De startup werkt in eigen land ook al samen met onder meer Zalando en bol.com.
Reacties 0