De week in vijf analyses

De week in vijf analyses

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf analyses.

Waarom Walmart-Bonobos meer impact heeft dan Amazon-Whole Foods
Over de overname van Whole Foods door Amazon is al veel gezegd en geschreven, en dat zal nog wel even doorgaan. Dat Walmart vrijwel tegelijkertijd Bonobos kocht, raakte daardoor enigszins ondergesneeuwd. Hoewel met die laatste deal 'maar' 310 miljoen dollar was gemoeid, en niet de duizelingwekkende 13,8 miljard bij Amazon en Whole Foods, zou de invloed van Walmarts stap wel eens een grotere impact op het retaillandschap kunnen hebben.

Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2toigJx 

Kan het midden de oorlog overleven?
Lange tijd wisten retailgoeroes het zeker: het midden, daar moet je wegwezen. Maar de laatste tijd staan er juist nieuwe spelers op, die het midden willen herdefiniëren waardoor het wel degelijk een kansrijk segment is. Overleeft het midden de oorlog der segmenten, zonder substantiële veranderingen?

Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2sTEbEN

Hoe kan het Verenigd Koninkrijk zijn winkelstraten nieuw leven inblazen?
De kaalslag in de winkelstraten is niet alleen in Nederland een onderwerp van discussie. Ook veel Britse steden hebben met een existentiële crisis te maken, veroorzaakt door bekende boosdoeners als grote retailparken buiten de binnenstad en natuurlijk e-commerce. Wat mist er en wat valt er tegen te doen?

Lees verder bij CityMetric: http://bit.ly/2uxPGnq

Waarom Target gewaagdere stappen moet nemen
Terwijl de Amazon-Walmart oorlog tot een kookpunt lijkt te komen, kijkt Target enigszins passief toe. Terwijl Walmart op overnamepad is om de e-commercegigant bij te benen, kijkt Target vooral naar binnen. Hoe kan de tweede supermarktketen van de Verenigde Staten zich blijven onderscheiden? 

Lees verder bij CNBC: http://cnb.cx/2tYMILL

Hoe Sears zijn onttroning wil voorkomen
Een nieuwe tegenvaller dreigt voor Sears. Nadat het zijn nummer één positie in de markt voor huishoudelijke apparaten al in 2013 verloor, dreigt het nu ook zijn tweede plek kwijt te raken. Best Buy hijgt de warenhuisketen in de nek. Sears probeert terug te vechten met een nieuws Appliance & Mattress-winkelconcept. Maar is het genoeg?

Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2tYIFz7