Hubo en Multimate komen later dit jaar met een vernieuwde website. De twee dochterbedrijven van Euretco verkopen nu niet online, maar daar komt straks verandering in.
Een woordvoerder van de doe-het-zelfformules bevestigt de plannen aan RetailNews, zonder er verder op in te kunnen gaan. In het najaar maken Hubo en Multimate hun omnichannelstrategie bekend, laat hij weten. Euretco zoekt nu onder meer een online content marketeer, die ervoor moet zorgen dat de formules en producten online beter vindbaar worden.
Als opmaat naar de nieuwe strategie zijn alle ondernemers in het eerste halfjaar overgestapt op een nieuw winkelautomatiseringssysteem. Hubo en Multimate maken voortaan gebruik van het omnichannelplatform Aspos van Valk Solutions. Daardoor zijn data online en realtime beschikbaar voor zowel point of sale-diensten als toepassingen zoals een webshop of kiosk.
Hubo en Multimate, die respectievelijk 150 en 65 vestigingen tellen, laten online bezoekers nu eerst hun dichtstbijzijnde winkel kiezen. Ze kunnen dan onder meer de acties en services van die winkel bekijken. Multimate experimenteerde in 2013 voor de overname door Euretco al even met afhaalpunten voor online bestellingen.
Reacties 0