Nestlé is in Duitsland gestart met de verkoop van Nespresso-capsules buiten zijn eigen winkels. Het foodconcern hoopt zo de concurrentie met producenten van namaakcapsules het hoofd te bieden.
Het is voor het eerst dat Nespresso zijn cups buiten zijn eigen webshop, koffieboetieks en shop-in-shops verkoopt. Het gaat vooralsnog om een kleinschalig project, waaraan Saturn, Media Markt en Galeria Kaufhof meedoen. De winkels fungeren als een soort pick-up points, legt een woordvoerder uit in Het Financieele Dagblad. “Klanten plaatsen de bestellingen nog steeds direct bij Nespresso via N-points, machines in de winkel.”
Nespresso is het meest winstgevende onderdeel van Nestlé, maar heeft zijn verkoop zien dalen sinds de patenten op de koffiecups zijn verlopen. In zijn grootste markt Frankrijk daalde het aandeel van Nespresso in de afgelopen tien jaar van vijftig naar 33 procent.
Nespresso startte in ons land met verkoop via shop-in-shops bij de Bijenkorf, maar stopte daar begin vorig jaar mee om zich te richten op eigen winkels. De locaties binnen de warenhuisketen hebben voor veel groei gezorgd, maar waren volgens retail director Herman Rooswinkel te veel distributiepunten. “Om betere persoonlijke service te kunnen bieden en ons koffieverhaal te vertellen, waren straatlocaties nodig.”
Reacties 0