Behalve Albert Heijn hebben zich nog geen retailers gemeld om mee te werken aan het World Food Center in Ede. “Maar het aansluiten van nieuwe partijen zal in de toekomst wellicht een constante zijn”, zegt een woordvoerder tegenover RetailTrends.
De focus ligt nu op de acht bedrijven die zich hebben aangesloten, zegt de woordvoerder. Naast Albert Heijn zijn dat onder meer Nestlé en FrieslandCampina. Ze sluit niet uit dat andere supermarktketens zich alsnog melden. “De hele foodmarkt kijkt naar wat hier gebeurt.” Wel wijst ze erop dat alleen partners welkom zijn die niet alleen over de invulling meedenken, maar ook financieel investeren.
Ontwikkelaar BRC Imagination Arts heeft in een rapport schetsen gepresenteerd voor concepten die in het World Food Center komen, maar de precieze invulling daarvan is nog onzeker. De sector zelf krijgt een belangrijke rol in het bepalen daarvan, zegt de woordvoerder. Zo moet er een ‘supermarkt van de toekomst’-project komen, wat volgens haar bij uitstek iets is waarover Albert Heijn zal meedenken.
Het World Food Center moet een ‘voedselbeleveniscentrum’ worden dat jaarlijks 350 duizend bezoekers trekt. Een eerste fase moet volgend jaar gereed zijn, terwijl de afronding in 2020 wordt verwacht.
Op RetailTrends wordt dieper ingegaan op wat tot nu toe bekend is over het World Food Center.
Reacties 0