Auping groeit in omzet en winst

Auping heeft vorig jaar een omzetstijging van zeven procent gerealiseerd. De beddenverkoper was goed voor 78,1 miljoen euro omzet, tegenover 73,2 miljoen euro een jaar eerder. Daarbij gaat het om een autonome groei, laat Auping weten in zijn jaarverslag.

De belangrijkste drijfveren van de groei zijn volgens de raad van commissarissen de uitbouw van de merk- en strategische marketing positionering, het aanboren van nieuwe distributiekanalen zoals online en b2b en het verder uitbouwen van bestaande markten en kanalen. Auping lanceerde in oktober een eigen webshop voor bedtextiel en accessoires.

De Nederlandse markt heeft volgens Auping in alle productgroepen een goede groei laten zien. De omzet ging in ons land met 7,4 procent omhoog, in lijn met de algemene marktgroei. In België is een groei geraliseerd van 6,4 procent, mede door de opening van nieuwe winkels in Leuven en Belsele. In Duitsland is de omzet door ‘moeilijke marktomstandigheden’ niet gegroeid, ondanks de opening van een negende eigen vestiging in Hamburg.

Auping heeft zijn winst vorig jaar zien oplopen van van zes naar negen ton. Voor dit jaar mikt het bedrijf op een substantiële omzetgroei in de bestaande markten, waarbij b2b en de Duitse markt een belangrijke rol moeten spelen. Verder wordt een vernieuwd winkelconcept uitgerold in Nederland en België.

Vorige week werd bekend dat Aart Roos op 1 september stopt als ceo van Auping. Onder zijn leiding heeft de producent en retailer zich op de circulaire economie gestort.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!